söndag 9 september 2007

Don't rock my world!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=690486

Varför är världen aldrig logisk? Kan inte folk vara som man tror de är lr som man fått för sig att de brukar vara? Typ varför kan bara inte alla ryssar vara tråkiga, alla norrmän som i historierna, alla amerikanare inkompetenta då det gäller att välja en sunt funtad president och varför kan inte bara alla muslimer hålla terroristerna om ryggen? För det är väl så vi vill ha det i Sverige? Vi vill kunna se på varandra o säga, vi är nog världens bästa folk! Vi är så måna om att sträva framåt att vi gärna lägger våra rötter och traditioner åt sidan för nästa chans att håva in en belöning lr skjuts uppför karriärsstegen.

Men vad är det här? Nån grupp som säger sig ha anknytning till Al-Qaida lurar ett par oskyldiga grabbar till att spränga sig själva i luften tillsammans med ytterligare så många oskyldiga som möjligt, låt dem vila i frid. Sannolikt visste vare sig de två grabbarna eller någon av offren varför. Så långt verkar allt normalt. Glömde säga, eller ni vet väl redan att Al-Qaida säger sig vara muslimer så grabbarna de anlitade sade sig säkert också vara goda muslimer, redo att spränga några tiotal människor för Guds? ära? Så, nu verkar allt normalt.

Haken kommer i reaktionen, muslimer fördömmer dåden? Eller nej, mitt fel, de fördömmer terrorism? De hävdar till och med att våld är emot Islams värderingar. Skit också! Jag som alltid trott att Muslim var någet fornarabiskt uttryck för "självmordsbombare" fast på den tiden så fanns ju inte bomber i den meningen så man smetade sig nog med råolja och tände eld på sig själv och sprang in i närmsta lättantändliga hus. Är det någet jag inte tycker om är det när min världsbild får sig en törn. Vad skall hända här näst?? Väntas bara att USA får en sunt funtad president 2008.

//Moriouce

1 kommentar:

Thérèse Eriksson sa...

Det här är helt underbart att läsa- you rock MY world med dina ord! Så jäkla skönt att se någon som reagerar, någon som försöker ifrågasätta, någon som inte sväljer alla fördomar, stereotyper och mallar för att livet blir enklare så. Great!

Förresten, får jag lägga till dej i min länklista på min blogg?